De Roadtrip per Australia (1)

Si vas més perdut que Toni Cantó en un club de lectura, t’has saltat aquest post.Després de dos mesos i mig quiets, comencem un Road Trip per la costa australiana que ens durà fins a Sydney en dues setmanes i a desenes de platges i poblets. Som-hi!!

Dia 346 de viatge

Cairns, 30º

Baralles: 14

Vam sortir del Dougies, que va ser casa nostra durant 2 mesos i mig, amb una alegria immensa, Tot I la pena de marxar, teníem unes ganes boges d’explorar la costa australiana i viatjar de nou. Així, amb un somriure d’orella a orella, ens acomiadem de tothom i fem una hora curta de bus fins l’aeroport de Cairns. Allà, ens esperava el nostre cotxe.

“Cotxe? Quin cotxe? Veu llogar un cotxe?”

Quasi

Vam fer quelcom anomenat “relocation”.

Benvingut al grup

Suposem que una empresa de lloguer de cotxes té 100 vehicles, i una oficina Nord i una Sud. Tothom arriba sempre a l’aeroport de la Sud, i condueix fins la Nord, deixa el cotxe, i marxa amb avió. L’empresa té 100 vehicles al Nord i els necessita al sud perquè ningú fa la ruta contrària. Si la Patri i el Sergi arriben i volen fer la ruta oposada, poden demanar una “relocation”. L’empresa s’estalvia pagar a un conductor que mogui el vehicle, i nosaltres tenim cotxe gratis.

Sí, gratis.

A vegades et cobren una mica,a nosaltres ens va sortir de franc. Teníem 6 dies per arribar a Brisbane i entregar el nostre flamant Kia Optima d’alta gama!

Així doncs,vam estrenar el cotxe conduïnt per Cairns un últim cop abans d’encarar el llarg trajecte que teníem per davant. El cotxe era una passada, automàtic (que els australians són molt ganduls) i equipat amb mil pijades. Anava sol.

Comença el roadtrip

Però no tot era festa i xerinola… Hi havia un petit detall.

Els australians condueixen per l’esquerra.

I tot i que al principi ens menjàvem el carril, no va ser tan terrible com esperàvem.

Vam conduir fins a Mission Beach, un petit poblet amb una platja maca, i vam parar a dinar i relaxar-nos. Havíem parat a aprovisionar-nos al Coles, la cadena de supermercats més barata de la zona, i havíem recuperat l’hàbit de “pa amb coses” tant propi de viatgers de baix pressupost.

Aquell dia, vam acabar dormint al costat de Townsville, a les afores, amagant-nos en un pàrking, i reclinant els seients del cotxe com dos homeless que érem en aquell moment.

• Kilòmetres recorreguts al dia: 349
  • Kilòmetres recorreguts totals: 349

Dia 347 de viatge

Townsville, 27º

Baralles: 14

El sol ens desperta a les 6:30 del matí, impactant amb força al vidre davanter, i la calor s’apodera ràpidament del vehicle. Estem vius, hem sobreviscut a la primera nit. I això, a Australia, és molt.

Que no falti el café

Conduïm uns kilòmetres fins a trobar una paradeta amb taules davant del mar a Alva Beach, i allà fem el primer esmorzar del roadtrip: cereals menjats directament de la bossa, i Muesli amb fruita. Després d’això, fem una estona més de cotxe per parar a Ayr, un poblet costaner petit i tranquil, per fer un café.

Per cert, el cafè d’Austràlia és bastant decebedor.

Després d’això, seguim gaudint de les buides i rectes carreteres aussies, i ens aturem a Bowen, un poble famós per haver acollit alguns rodatges i anomenat  (per ells mateixos) el Hollywood australià. Allà, en unes taules davant del mar amb centenars de gavines descansant amb nosaltres, fem una parada llarga a l’ombra gaudint del silenci i la calma del lloc.

Una mica de platjeta per estirar les cames

Seguim avançant fins a Hideaway Beach, on passem un petit episodi d’estrès al conduïr quasi en reserva i no trobar cap benzinera als voltants. L’ensurt se’ns passa al banyarn-nos en una platja salvatge on, només ficar-hi un peu, una tortuga (de la que no tenim foto…) neda per davant nostre amb calma i elegància a un parell de metres de la costa. Brutal.

Acabem el dia arribant a Arlie Beach, on per primer i únic cop en aquest roadtrip reservem hostal i un tour per visitar les Whitsundays, un imprescindible del país.

• Kilòmetres recorreguts al dia: 277
  • Kilòmetres recorreguts totals: 626

Dia 348 de viatge

Arlie Beach, 27º

Baralles: 14

Ens despertem d’hora i correm a guardar les motxilles al cotxe, i amb banyadors i tovalloles agafem un bus fins el port. Allà, amb un grup nodrit de guiris, sortim a explorar aquesta zona de la costa australiana.

Whitsundays!

Primer parem a fer un snorkel bastant light, amb corals tímids i escassos, i visibilitat dolenta. Ens aturem davant d’una illa que va patir els devastadors efectes d’un tifó feia pocs anys. L’activitat continua després d’una llarga estona de navegació en un vaixell que saltava com una moto d’aigua, en una illa que tenia un turó amb vistes. Allà dalt, va ser quan Austràlia ens va volar el cap.

No crèiem el que veiem, quan a l’arribar al mirador vam veure la sorra més blanca que mai havíem observat, tant, que semblava de mentida. El contrast amb l’aigua turquesa i les capritxoses formes que dibuixaven ens van tenir hipnotitzats durant minuts, masses. No podíem deixar de mirar.

Encara impactats, tornem al vaixell i fem una parada a una de les platges paradisíaques que ens rodejaven, on en gaudim quasi a soles i gaudim d’un bon dinar.

Imprescindible

Tornem fins a terra ferma amb el vaixell,que saltava tant que a vegades semblava que s’hagués de partir en dos, i tornem a Arlie Beach d’una peça. No tenim hostal però necessitem dutxar-nos, així que sense voler saltem una tanca i sense voler ens colem a l’hostal de la nit anterior, i també sense voler ens dutxem i marxem pel mateix lloc.

Conduïm ja quasi fosc  fins a Hillsborough, un pac natural del que un amable guarda ens fa fora quan ens disposàvem a dormir al cotxe, sota amenaça de trucar a la poli.

Acabem dormint a Seaforth, camuflats entre altres cotxes pijos.

• Kilòmetres recorreguts al dia: 115
  • Kilòmetres recorreguts totals: 741

Dia 349 de viatge

Seaforth, 27º

Nivell d’energia: 20%

Baralles: 14

Ens despertem amb alarma a les 5AM, i conduïm a les fosques fins a Hillsborough, el parc del que ens van fer fora ahir. Hi arribem en mitja hora, suficient per poder arribar a la platja i gaudir de la sortida del sol en companyia.

Sortida del sol

En companyia de cangurs.

Una desena de cangurs i walabees salvatges, (la versió petita d’aquests marsupials), passaven l’estona a la sorra d’aquella platja i van regalar-nos una estona increïble mentre el sol s’alçava sobre el mar.

Després d’esmorzar, encarem carretera i la idea de fer quants més kilòmetres millor. Havíem d’arribar a Brisbane en pocs dies!

Conduïm fins a Rockhampton, i fem una parada estratègica per comprar provisions.

Cangurs a la platja!

Després fem un bon tros fins les Tannum Sands, on parem per dinar a les barbacoes gratuïtes que hi havia davant de la platja (n’hi ha a cada poble i són una passada), i finalment fem un últim tram inifnit fins Hervey Bay, on parem a dormir.

Avui tocava conduïr, i això hem fet.

• Kilòmetres recorreguts al dia: 772
  • Kilòmetres recorreguts totals: 1115

Dia 350 de viatge

Hervey Bay, 27º

Baralles: 14

Sortim de Hervey Bay després d’esmorzar i passejar pel poble, i conduïm fins a Noosa, on ens sorprèn la quantitat de gent que hi ha. Al ser cap de setmana, aquest turístic destí s’omple d’australians que busquen un lloc on gaudir de platja, pesca i restaurants.

Posta de sol des del mirador

Passem el dia en aquesta ciutat, menjant per primer cop quelcom en un restaurant i relaxant-nos pels parcs apartats de la multitud que s’estenen al costat del riu. Gaudim d’una posta de sol des d’un lloc estratègicament elevat, i tornem a agafar el cotxe per arribar a Collum Beach i dormir en un carrer fosc.

La nostra esquena comença a queixar-se, però faria més mal a la nostra cartera trobar allotjament decent…

• Kilòmetres recorreguts al dia: 200
  • Kilòmetres recorreguts totals: 1315

Dia 351 de viatge

Collum Beach, 27º

Baralles: 14

Avui arribem a Brisbane per fi, i entrem a la ciutat començant a notar els efectes de conduïr amb el trànsit propi d’una metròpoli. Arribem a l’oficina per tornar el cotxe, amb l’esperança (bastant estúpida) que trobaríem fàcilment un altre cotxe amb el que fer relocation fins a Sidney.

Riuen. “no teniu res reservat?”

Finalment trobem una altra companyia, a tres carrers d’on érem, per llogar un gens menyspreable Hyundai tres portes amb marxes, preparat per dur-nos a Sidney, per un preu que fa plorar la nostra cartera i posar vermell el nostre esperit estalviador.

Adéu amiguet

Hem après la lliçó:

A improvisar, te’n vas a Àsia. Els occidentals no estem preparats per la sorpresa.

Arribem  a Brisbane centre, i aparquem lluny per evitar el peatge que s’ha de pagar per pagar el pont que uneix el districte de negocis amb la resta. Aprofitem per visitar el jardí botànic i l’espai de piscina pública (impressionant…) i voltar entre gratacels i carrers amples. Passejar pel costat del riu a mitja tarda va ser una experiència boníssima.

Acabem trobant un carrer fosc i apartat per passar la nit. De moment, sembla que els seients es reclinen més que el nostre anterior amic.

• Kilòmetres recorreguts al dia: 119
  • Kilòmetres recorreguts totals: 1434

El viatge continua, atents a la segona part!

1 Comment

1. Molt bonic el mmar. Sort del cotxe gràtis, però després al agafar un altre pagues per tot el tram, però potser us surt bé si compteu els km totals i el dormir al cotxe
    Ep! Si no he entès malamest,. Ara estàveu a Oceania, no a Àsia.